HTML

Szülővé válás folyamata

Hogyan változik meg egy nő élete szülés után. Mitől lesz igazi anya és feleség egyben. Testi és lelki változások folyamata.

Friss topikok

  • Süli Mónika: Hát, igen! Egyszer nagyon-nagyon régen én is mondtam a férjemnek, hogy egymás kezét fogva megyünk,... (2010.02.25. 19:14) A kikövezett út
  • Süli Mónika: Szia! Ez egy számomra, nagyon hívogató kezdés volt. Móni (2010.02.24. 17:03) Az ANYA szerepe

Linkblog

stat

  Házasság. Vajon ki miért házasodik össze és vállalja önként a feleség szerepét? Hogyan gondolja, álmodja és építi fel?

  Pár évvel ezelőtt, mikor még a társas élet rejtelmeiben éldegéltünk kettecskén, kötetlenül, mindenféle felelősség nélkül, szentül hittem, hogy a házasság még szebb, boldogabb és teljesebb életet ad számomra. Elképzeltem, hogy a férjem még boldogabbá tesz, imádni fogjuk gyermekünket és a legtökéletesebb család képében jelenünk meg. Ábrándoztam miként fogjunk tökéletes napjainkat tölteni, közös programokat szervezni, jövőnket dédelgetni, estéinket meghitt, csendes beszélgetésekkel gazdagítani.
  Az esküvő után a valóság átírta a szépen megálmodott filmet. A közösen áhított kötelék lassanként napi kötelességek képében belopakodott az életünkbe. Komolyan kellett venni minden lépést, minden közös tervet, jövőnk elrendezését. Éreztük, a házassági szerződés aláírásával  papíron is felnőttünk, nincs visszaút, férjhez és  feleséghez méltóan kell viselkednünk. Tudtuk, a főpróbának vége, itt a színdarab minden egyes előre megrendezett részletének tökéletesen le kell játszódnia. A hibalehetőséget le kellett szűkíteni a legkisebbre. A közösen elkészített hajónk csak úgy úszhat szép lassan, folyamatosan egy irányba, ha mindketten ugyanolyan erővel evezünk.
  Ennek érdekében mintha egyre többet vártunk volna el a másiktól. Itt kezdődött az igazi probléma. Legalábbis nálam. Mindig a férjemre vártam, talán mindent rá is hárítottam. Túlzottan is csak a saját problémáimmal voltam elfoglalva, minden mondatomba csak az ÉN, a SAJÁT életemet hangsúlyoztam. Figyelmem mindig csak a saját akaratomra irányult, az én elvárásaim és vágyaim kerültek kifejezésre. Egyre távolodtunk egymástól, különbözőségünk még inkább elmélyült. Mindketten csak a magunk igazát fújtuk.
  Fokozatosan kezdtem felismerni, hogy milyen egoista és önző módon viselkedem a házasság szent kötelékében, ahol két ember él, két embernek vannak kívánságai, gondolatai melyeket össze kell szőni. 
  Rá kellett jönnöm, ahhoz hogy kapjak, adnom is kell és legalább annyit, de inkább többet. Ne várjak el a másiktól bármit, ha én nem is teszem meg. Lassanként megváltoztam és szó nélkül kezdtem megtenni azokat a dolgokat, amiket tudtam, hogy a férjem szeretné, ha megtenném. Figyelmesebb és készségesebb lettem.
  Fokozatosan minden kezdett is megváltozni és a régi időkre, a házasság előtti életünkre emlékeztetni. Melegség áradt szét bennünk, ismét lestük a másik kívánságát és megtapasztaltuk a házasság meghitt kapcsolatát. Napról napra apró dolgokat értünk el közös erővel, ami újra lendületet adott kapcsolatunknak.
  Most már tudjuk, hogy hiába van az út kikövezve, ha vannak letérők rajta. Kéz a kézben kell sétálni  és akkor minden akadály legyőzhető. Igen sétálni. Nem sietni. Megélni minden egyes napot. De ehhez legfontosabb a szolgálatkészség. Egymás szolgálatába állni, szeretettel közelíteni egymás felé.

Címkék: házasság

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaszerep.blog.hu/api/trackback/id/tr931788095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Süli Mónika 2010.02.25. 19:14:18

Hát, igen!
Egyszer nagyon-nagyon régen én is mondtam a férjemnek, hogy egymás kezét fogva megyünk, de nem együtt, hanem egymás mellett.
Ilyen szakasz mindenki kapcsolatában lesz. De ha jól működik a dolog két ember között, akkor pár beszélgetés, és újra minden a helyére kerül.
süti beállítások módosítása